Kreativní Evropa - spolupráce umělců a oběh inovativní tvorby

Mezinárodní program nabízí jedinečnou příležitost, pro neziskovky, soukromé subjekty i nadnárodní organizace v oblasti kultury, transformovat své nápady na mezinárodní scénu, včetně výměnných pobytů umělců nejen ve státech EU, ale i na Islandu, Norsku, Lichtenštejnsku, většině balkánských zemí ležící mimo EU a na Ukrajině. S námi na to můžete získát 60 – 80 % finanční podpory, dle velikosti projektu.

Příjem žádostí do května 2025

Termín podání žádosti o dotaci

17. 2. 2025 - 13. 5. 2025

Výše dotace

1 EUR - 2 mil. EUR

Míra podpory

60 - 80 %

Obecné cíle výzvy

Cílem výzvy je podpora projektů přispívající k nadnárodní tvorbě, oběhu umělců a ke schopnosti evropských kulturních a kreativních odvětví rozvíjet talenty, inovovat, prosperovat a vytvářet pracovní místa a růst.

Základní parametry výzvy

  • Termín podávání žádostí: 17. 2. 2025 – 13. 5. 2025
  • Deadline pro ukončení projektu: jaro 2030
  • Trvání projektu: max. 48 měsíců
  • Podpis grant. smlouvy: leden 2026
  • Min. výše způs. nákladů: 1 EUR
  • Max. výše způs. výdajů: 3 mil. EUR 
  • Míra podpory: 60 80 %
  • Alokace výzvy: 59 979 335 EUR (podpora nejméně 130 projektů)
  • Druh výzvy: průběžná
  • Místo: viz seznam zemí Kreativní Evropy
  • Režim financování: ex post (projekt musí být ze 100 % předfinancován)
  • Administrátor výzvy: Evropská výkonná agentura pro vzdělávání a kulturu (EACEA) v Bruselu

Cíle a priority výzvy

Podporovány budou projekty přispívající k jednomu z následujících cílů:

CÍL 1 – Nadnárodní tvorba a oběh: posílení nadnárodní tvorby a oběhu evropských děl a umělců

  • Nadnárodní tvorba a oběh jako platforma pro rozvoj spolupráce a větší dosah
  • Rozvoj kulturních organizací, institucí a jednotlivců
  • Nástroj pro stimulaci kreativity, sdílení zdrojů a usnadnění nadnárodní distribuce obsahu a oběhu umělců
  • Zohledňovat nové souvislosti, jako jsou zdravotní nebo environmentální problémy, a začleňovat inovativní (digitální) způsoby produkce a šíření obsahu

CÍL 2 – Inovace: posílit schopnost evropských kulturních a kreativních odvětví rozvíjet talenty, inovovat, prosperovat a vytvářet pracovní místa a růst

  • Mít charakter budování kapacit, které mohou být technologické a/nebo umělecké povahy a mohou zahrnovat vývoj a experimentování s novými postupy nebo modely, jakož i přenos a šíření inovativních postupů
  • Oblasti inovací mohou zahrnovat sociální nebo společenský rozměr, například:

– zapojení publika /rozvoj,

– rovnost žen a mužů,

– začleňování osob se zdravotním postižením, příslušníků menšin a sociálně marginalizovaných skupin,

– boj proti změně klimatu,

– digitalizace atd.

– přínos kultury ke zdraví a pohodě, zejména duševnímu zdraví, vzhledem k existujícím důkazům a přetrvávající krizi duševního zdraví, která postihuje zejména mládež

Typ žadatele

  • Organizace z kulturních a kreativních odvětví všech velikostía z různých zemí a které se zaměřují na oborové nebo mezioborové činnosti
  • Žadatel musí být právnickou osobou (veřejným nebo privátním subjektem)
  • OSVČ, tj. živnostníků, kde společnost nemá právní subjektivitu oddělenou od právní subjektivity fyzické osoby
  • Mezinárodní organizace
  • Subjekty bez právní subjektivity – subjekty, které nemají právní subjektivitu podle vnitrostátního práva, se mohou výjimečně účastnit, pokud jejich zástupci mají způsobilost přijímat právní závazky jejich jménem a nabízejí záruky ochrany finančních zájmů EU rovnocenné zárukám, které poskytují právnické osoby
  • Sdružení a zájmová sdružení – subjekty složené z členů se mohou účastnit jako „jediní příjemci“ nebo „příjemci bez právní subjektivity“
  • Není podporována fyzická osoba

Počet žadatelů:

  • Malý projekt: nejméně 3 partneři ze 3 různých oprávněných zemí
  • Střední projekt: nejméně 5 partneři z 5 různých oprávněných zemí
  • Velký projekt: nejméně 10 partnerů z 10 různých oprávněných zemí

Seznam podporovaných zemí Kreativní Evropy

Země EU:

  • 27 členských zemí

Země EFTA (od roku 2021):

  • Island
  • Norsko
  • Lichtenštejnsko

Přistupující či kandidátské země (od roku 2021):

  • Albánie, Bosna a Hercegovina, Gruzie, Kosovo
  • Černá Hora, Severní Makedonie, Srbsko a Ukrajina

Země evropského sousedství (od roku 2022):

  • Arménie a Tunisko
 
 

Zdroj: https://www.kreativnievropa.cz/detail-vyzvy/projekty-evropske-spoluprace-2025

Podporované aktivity

Manažersko – PR aktivity 

  1. Řízení, koordinace a administrace
  • Plánování a příprava
  • Setkávání  (online, offline za účelem ekologické udržitelnosti)
  • Evaluace a kontrola kvality
  • Koordinační akce
  • Příprava zpráv
  • Monitoring rovnosti žen a mužů
  • Zápisy ze schůzek
  • Plánovací a koncepční zprávy atd.

2. Komunikace a šíření informací

  • Komunikační kampaně a propagační akce
  • Genderový jazyk a ekologická sdělení v komunikačních aktivitách
  • Komunikační strategie, newslettery, webovky, příspěvky na sociálních sítích
  • Veřejné akce, letáky

Implementační aktivity 

3. Umělecké a kreativní aktivity 

  • Zkoušky, příprava a umělecká koordinace koprodukcí, společných tvůrčích projektů, koncertů, výstav, veletrhů, festivalů, představení v ekologicky šetrných prostorách, literární překlady, šíření děl a/nebo repertoárů, digitalizace materiálů kulturního dědictví s otevřenými rozhraními umožňujícími přístup osobám se zdravotním postižením atd.
  • Plán/záznam zkoušek, fotografie prototypů a originálních tvůrčích děl (např. divadelní hry, písně, výtvarná díla, koncerty apod.), produkty založené na technologiích (originální aplikace atd.), publikace (např. knihy atd.), letáky/fotografie výstav, digitalizované materiály atd

4. Budování kapacit

  • Umělecké rezidence v ekologicky udržitelných prostorách, aktivity odborného vzdělávání, mentoringové programy, školicí kurzy, mistrovské kurzy, inkubační programy atd. 
  • Harmonogram mentoringových programů (digitální a z recyklovaného papíru), hodnocení školicích kurzů, program mentoringového kurzu, prezenční listiny atd.

Omezení výzvy

  • Není podporováno odvětví audiovize (projekty zahrnující výhradně organizace z audiovizuálního odvětví a projekty s výhradně audiovizuálním obsahem)
  • Nebude-li mít téma projektu evropskou dimenzi, nebude podpořeno
  • Nebude-li publikován, bude bez podpory

Zastřešující priority programu

  • Ekologizace EU
  • Začleňování a rovnost pohlaví
  • Přechod na digitální technologie
  • Mezinárodní vztahy s důrazem na Ukrajinu

Jak to funguje

1

Oslovíte nás

2

Proběhne
společná schůzka

3

Sepíšeme
projektový záměr

4

Podáme žádost
o dotaci

5

Obdržíte finance

6

Pomůžeme vám
s realizací projektu

Hledáte i jiné výzvy?

Podpora sociálního podnikání (2)

Podpora sociálního podnikání (2) Podpořte rozvoj svého sociálního podniku. – získejte až 7,5 milionu Kč na nová pracovní místa, integrační podporu, provoz podniku a individuální

OP TAK Poradenství II.

OP TAK Poradenství II. Malé a střední firmy mohou nyní využít 50% dotaci na přípravu ke zpracování certifikací, digitálního auditu nebo cirkulárního auditu v rámci

Marketingové služby pro start-upy I.

Marketingové služby pro start-upy I. Získejte až 2,45 milionu Kč na odborné služby pro váš start-up! Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo novou výzvu OPTAK –

Zavolejte nám

Napište nám

Máte zájem o dotaci? Napište nám

Vyberte jaký jste subjekt?