IROP nekončí

IROP pokračuje i v programovém období 2021-2027. Oproti období 2014-2020 nás čeká několik novinek. Již teď můžeme sdělit, že přibudou nová témata podpory. Bude se jednat o podporu udržitelného cestovního ruchu, revitalizace měst a obcí nebo o podporu ochrany veřejného zdraví. 

Kdo může čerpat

Města, obce nebo jejich zřízené organizace, ale také neziskové organizace nebo vlastníky památek

Priorita

Sociální a zdravotní služby, Vzdělávání a rozvoj kulturního dědictví

Místo realizace projektu

Celá Česká republika v případě aktivit SŠ, VŠ a  konzervatoř včetně území hl. města Prahy.

Cíl programu

IROP propojuje rozvojové priority obcí, měst, regionů i celostátní úrovně. Program pomáhá zlepšovat a zvyšovat kvalitu života obyvatel našich regionů. Co IROP podporuje? Program definuje tři hlavní cíle, a to vyvážený rozvoj území, zlepšení služeb veřejné správy a v neposlední řadě rozvoj v obcích, městech a regionech. Přínosy, které lze od nové verze programu očekávat, jsou také  navýšení kapacit a zvýšení kvality všech úrovní vzdělávání a umožnění dřívějšího návratu rodičů zpět na trh práce. Zvýšení uplatnitelnosti absolventů na trhu práce, jejich adaptabilita na potřeby trhu práce prostřednictvím rozšíření a zkvalitnění infrastruktury škol, školských zařízení a vzdělávacích institucí je dalším cílem programu. S tím dále souvisí zkvalitnění vnitřní konektivity a zajištění kybernetické bezpečnosti ZŠ a SŠ a vytvoření zázemí pro komunitní aktivity ve vzdělávacích zařízeních.

Žadatelé o dotaci a hlavní cílové skupiny

  • školní právnické osoby
  • obce
  • dobrovolné svazky obcí
  • kraje
  • organizace zřizované nebo zakládané obcemi/kraji
  • NNO, které minimálně 2 roky bezprostředně před podáním žádosti nepřetržitě působív oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb
  • církve
  • církevní organizace
  • OSS
  • POOSS
  • ostatní právnické osoby, vykonávající činnost škol a školských zařízení, zapsanévRejstříku škol a školských zařízení (např. akciové společnosti, komanditní společnosti, společnosti s ručením omezeným, veřejné obchodní společnosti)
  • děti od 2 let v předškolním vzdělávání
  • rodiče
  • žáci
  • studenti
  • osoby se speciálními vzdělávacími potřebami
  • pedagogičtí pracovníci
  • nepedagogičtí pracovníci ZŠ, SŠ a SŠ/VOŠ
  • zaměstnanci školských poradenských zařízení
  • pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo

    asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže

  • dospělí v dalším vzdělávání
  • národnostní skupiny (zejména Romové)
  • osoby sociálně vyloučené či ohrožené sociálním vyloučením
  • poskytovatelé zdravotních, sociálních a zdravotně-sociálních služeb
  • osoby pečující o nemocné či zdravotně postižené osoby

Podpořené aktivity

Mateřské školy

  • zajištění dostatečných kapacit v MŠ
  • zvyšování kvality podmínek v MŠ pro poskytování vzdělávání, včetně vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s ohledem na zajištění hygienických požadavků u MŠ
  • zajištění kapacit MŠ s ohledem na hygienické požadavky, modernizace hygienického zázemí MŠ, zajištění bezbariérovosti)

Základní školy

  • vybudování, modernizace a vybavení odborných učeben ZŠ ve vazbě na přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky, práci s digitálními technologiemi
  • zázemí pro školní poradenská pracoviště a pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (např. klidové zóny, reedukační učebny)
  • zázemí pro pedagogické i nepedagogické pracovníky škol vedoucí k vyšší kvalitě vzdělávání ve školách (např. kabinety)
  • vybudování vnitřního i venkovního zázemí pro komunitní aktivity při ZŠ vedoucí k sociální inkluzi (např. veřejně přístupné prostory pro sportovní aktivity, knihovny, společenské místnosti), které by po vyučování sloužilo jako

Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování

  • deinstitucionalizace sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením, seniory a osoby s mentálním postižením

Revitalizace a vybavení pro činnost památek přispívající k ochraně kulturního dědictví

  • revitalizace památek,
  • restaurování, vybavení pro konzervaci a restaurování
  • evidence a dokumentace mobiliárních fondů, včetně zařízení pro digitalizaci a aplikační software
  • ochrana a zabezpečení památek

Primární péče

  • vznik a modernizace sítě urgentních příjmů, včetně podpory lékařské pohotovostní služby

Podpora ochrany veřejného zdraví

  • rozvoj kapacit zdravotních ústavů, krajských hygienických stanic a klinik infekčních onemocnění, včetně podpory rozvoje odběrových míst a laboratoří (infrastruktura a přístrojové vybavení)

Střední a vyšší odborné školy, konzervatoře

  • vybudování, modernizace a vybavení odborných učeben SŠ, SŠ spojených s VOŠ, center odborné přípravy a konzervatoří ve vazbě na přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky, práci s digitálními technologiemi
  • vybudování vnitřního i venkovního zázemí pro komunitní aktivity při SŠ, SŠ/VOŠ a konzervatořích vedoucí k sociální inkluzi (např. veřejně přístupné prostory pro sportovní aktivity, knihovny, společenské místnosti), které by po vyučování sloužilo jako centrum vzdělanosti a komunitních aktivit
  • zázemí pro pedagogické i nepedagogické pracovníky škol vedoucí k vyšší kvalitě vzdělávání ve školách (např. kabinety)
  • zázemí pro školní poradenská pracoviště a pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (např. klidové zóny, reedukační učebny)

Zájmové a neformální vzdělávání a celoživotní učení​

  • vybudování, modernizace a vybavení odborných prostor ve vazbě na přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky, práci s digitálními technologiemi v zařízeních pro zájmové a neformální vzdělávání a celoživotní učení

Sociální bydlení

  • pořízení a adaptace bytů, bytových domů a nebytových prostor pro potřeby sociálního bydlení a pořízení nezbytného základního vybavení
 
 
 
 
 
 

Veřejná infrastruktura udržitelného cestovního ruchu

  • budování a revitalizace doprovodné infrastruktury cestovního ruchu (např. odpočívadla, parkoviště, sociální zařízení, veřejná infrastruktura pro vodáckou a vodní turistiku / rekreační plavbu)
  • budování páteřních, regionálních a lokálních turistických tras
  • rekonstrukce stávajících a budování nových turistických informačních center

Integrovaná péče, integrace zdravotních a sociálních služeb

  • integrovaná onkologická, perinatologická a gerontologická péče ve všeobecných nemocnicích (přístrojové vybavení);
  • psychiatrická péče (výstavba, modernizace a rekonstrukce zařízení pro poskytování komunitní péče v rámci deinstitucionalizace a psychiatrických oddělení ve všeobecných a psychiatrických nemocnicích);
  • následná a dlouhodobá péče včetně péče paliativní a hospicové (infrastruktura, vybavení poskytovatelů domácí péče, vybudování kontaktních, poradenských a koordinačních míst paliativní a hospicové péče, modernizace a rekonstrukcelůžkových oddělení poskytujících následnou a dlouhodobou péči, zázemí a materiální vybavení mobilních hospicových a paliativních týmů, modernizace lůžkových hospiců a paliativních jednotek ve všeobecných nemocnicích)

Jak to funguje

1

Oslovíte nás

2

Proběhne
společná schůzka

3

Sepíšeme
projektový záměr

4

Podáme žádost
o dotaci

5

Obdržíte finance

6

Pomůžeme vám
s realizací projektu

Hledáte i jiné výzvy?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Etiam in massa scelerisque risus

PF2024

Přejeme Vám úspěšný nový rok 2024! Rozbalujte s námi dárky, které vám k úspěchu pomůžou.Klikněte na jeden z obrázků a inspirujte se novými výzvami. Pro firmy

Komenský pro neziskovky a školy

Komenský pro neziskovky a školy Program Škola hrou nabízí dotace pro modernizaci metod výuky, na spolupráci mezi školami při implementaci inovativního kurikula v souladu s

Zavolejte nám

Napište nám

Máte zájem o dotaci? Napište nám

Vyberte jaký jste subjekt?